10 Dec 2012

Ibuku wanita sejati

Ibuku wanita sejati..

ibu,
terlalu sukar aku bercerita
tentang kebaikan dan kasihmu

kerana airmata akan mengalir dulu
sebelum sempat aku menulisnya
derita hidup yang kau simpan
terlukis parutnya diwajahmu
senyuman yang kau berikan
melalui keperitan ditubuhmu
ibu,
bila ku renung ke dalammu
dapat ku rasakan semangat
yang menyala-yala dalam dirimu
meskipun kudratmu semakin susut
kau tetap cuba gagah berdiri
tidak mahu menjadi beban
pada sesiapa apatah lagi pada aku
ibu,
aku masih lagi cuba menahan
airmata ini yang mahu mengalir ke pipi
kerana cerita tentangmu
masih banyak yang belum aku
karangkan untuk tatapan dunia

benar,baktiku tidak seberapa padamu
aku akui itu..kerana aku seorang wanita
tapi ia bukan alasan untuk melupakanmu
tidak! tidak sama sekali, ibu..
kerana tanpamu..aku tidak mungkin lahir!

Lukisan Hati,
Isabella ali 2012

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.