20 May 2012

Aku Hari Ini

Aku Hari Ini..

aku ini hanya orang biasa
tak sekaya dan semewah
seperti adanya orang lain
namun aku tetap bahagia
kerana aku masih sempurna
ada tangan dan punyai kaki
untuk berjalan dan berlari
memegang dan mengenggam

seperti orang lain juga
tetap ada cita-cita sendiri
walaupun tidak banyak
tapi setiap manusia
yang lahir ke dunia
telah dibekalkan naluri
nafsu dan kemahuan
begitu juga aku

Allahamdulilah
dengan kurnia illahi
rezeki masih tetap ada
belum pernah putus
belum ada mengemis
pada sanak saudara
walaupun sikit tapi cukup

cuma yang aku takut
Imanku selalu goyang
nafsuku semakin besar
saban hari dunia berputar
dengan pelbagai cerita
dan mendesak diri
untuk turut serta ajakan
syaitan yang bertopengkan
bermacam rupa

doaku pada'Mu tuhan
jangan aku dijadikan korban
pada hawa nafsu sendiri
yang ruginya aku....

Lukisan Hati,
Isabella ali 2012

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.