9 Mar 2013

Cerpen Pertama diakbar JORAN


Cerpen ini aku tulis pakai pen dan kertas kajang. Walaupun dah ada komputer..tapi ink dia lak dah abis.. Jadi entah kenapa rajin pulak hari itu. datang  idea terus jer aku menconteng. cerita ni adalh mengikut pengalaman dari adik ipar aku  yang kaki pancing. Tapi bila dah siap menulis. aku mula teragak2 nak hantar. Sebab malu pulak nak hantar pakai nama sendiri. ya lah ini kan kolum untuk orang lelaki..hehe..
Lama jugak lak aku buat keputusan nak hantarkan cerpen ni..last2 baru aku terfikir kenapa x guna sahaja nama orang yg paling rapat dengan aku. yang penting kalau ada saudara mara yg baca. Sudah tentu mereka kenal siapa pemilik nama itu. Setelah aku kirimkan cerpen ini. 2 minggu kemudian ia telah tersiar. Seronoknya hati tuhan saja yg tahu. Meskipun tatabahasa penulisan aku telah diubah suaikan sedikit oleh mereka. Tapi dari sini aku belajar tentang pengunaan bahasa yang lebih ringkas dan padat. Sebenarnya  cerita ini sepatutnya berunsur seram. Tapi  pada aku lawak pulak pengalamn adik aku tu. Hinggakan cara penyampaian aku pun terikut2 lucu..hehe...yang pasti cerpen ini telah tsiar...Alhamdulilah.^_^


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.