10 Oct 2013

Majlis penutup drama"sebenarnya saya isteri dia"

Bersama dj ella..
Bila sudah diundang kalau masa itu bersesuai dgn waktunya. aku pasti akan menghadirkan diri. Itu pun tengok juga pada tempatnya..kalau jauh dari KL susah lah sikit nak pegi..^_^
Hari tu, tak sangka juga bila dj faizal(sifu) iaitu rakan se'dj di  karyafm jemput kami geng2 dj ke majlis tersebut. Walaupun big'bos karyafm dato' muzri dh tulis pun kat status fesbuk dia..tapi aku yg tak baca. lagi pun aku  mmg x suka gi wall orang..kecuali secara kbetulan jika ia masih ada di halaman utama. baru aku baca dn tahu. Lagi satu, kalau rakan yang tak mesra alam..lagi lah aku tak berapa bkenan nak abik tahu.
Lagi pun sebagai dj online yang ala2 macam aku ni bknnya glomur pun dan jgn x tahu..bkn takat x glomur..bgaji pun tidak ^_^ , Peminat..? ada lah sorang dua tu...hehe...Jadi jgn harap lah nk tkenal cam dj2 rtm dan artis2 tuu.
Walaupun bgelar dj ala2 gitu, tapi sudah memang sifat semulajadi aku..kalau nk buat apa2, aku akan buat homework dulu, bkn main redah jer..sbb yg keluar dari mulut kita. Orang akan dengar. kalau tersalah ckp boleh memalukan diri sendiri. Jika ada silap maka cepat2 lah minta maaf, walaupun orang yg dgr tak abik port pun..hehe...iya lah, yg bergelar dj otai pun boleh tsilap. apatah lagi kita yg baru bjinak2 nih kann.. Meskipun aku dah hampir 4 tahun m'dj online nih..masih byk benda yg aku kena belajar. bukan takat belajar m'dj sahaja...kerenah2 orang pun kena tahu jugak..^_^
Ada sesetengah orang suka menguji kita, mahu memalukan kita dan ada yg tanpa segan silu nak kikis* duit kita. Tapi tak semua orang lah..cuma ada segelintir2nya sahaja, jadi kena berhati2 lah. Kalau kita tak pandai nk handle semua tu..alamaknya banyaklah musuh yang kita dpt. aku kalau dh bertemu dgn orang2 macam nih..aku akan slow2 undur diri dari terus berada dalam kalangan mereka. Dunia IT (dunia tanpa sempadan) jika kita tidak bersedia nak masuk..baik jauhkan diri, takut dibawak oleh arusnya. telajak dgn yg tidak2.., Kalau tak berani mcm mana nak majukan diri.  Jadi aku ambik jalan tengah. Kata orang dulu2.. tak untung tak rugi..^_^ faham x..? Bersikap berlapang dada dengan pendirian orang lain dan melihat dunia dari sudut positif.
Ni aku tulis buat panduan utk adik2 yg baru nak merasa alam cyber..bkn nk kutuk sape2 tau! jika terasa cepat2 minum air..biar turun panassss kt dalam tu..^_^
Lagi satu, x de kena mgena dgn gambar yg nk aku kongsikan..gmbr ni aku kongsi sbb nk tunjuk kt korang..dunia cyber ni bkn hanya disebalik skrin jer...nak jadikan realiti pun boleh...ada brani? hehe....
Masa ni lah aku dapat berkesempatan bertemu dgn mereka yg terlibat.
Majlis tersebut dijayakan di Rasta ttdi. Aku pulak baru pertama kali nak pegi ke sana. Satu hari gak aku mengadap google cari info tempat tu.  Cari punya cari..bila dh sampai. area tempat tu sebenarnya dah selalu aku lalu. tapi tak penah nak abik tahu pun..^_^ 
Happy juga aku bila dpt selit2 bgambar dgn orang2 glomur nih..leh abik aura dorang sikit. mana tahu ada rezeki  jadi artis lak...hehe..:P

bersama penulis novel  Zura Asyfar "sebenarnya' aku isteri dia"
Tahniah buat penulis muda Zura Asyfar..dengan novel pertamanya "Sebenarnya,sy isteri dia"..itulh dinamakan rezeki, baru pertama kali tulis novel dah meletop! Semoga beliau terus sukses dalam bidang penulisan ini. Yang baru nak ceburi..jgn teragak2, teruskan minat itu..jgn cepat putus asa yaa..*nasihat utk diri sndiri jugakk..hehe..
pelakon baru aman nassim..yg semakin dikenali..
yang ni sape x kenal kan..izzue islam..mmg ensemm mamat nih..^_^

ni  kbetuln tjumpa fauziah gous tgh dating..dia mmg sporting tu yg dpt bgambar tuu...comey dia tau!





baju biru tu lah dato'muzri..owner karyafm/penulis2u/karya seni..
Hanya pic2 nih yg dpt aku snap utk tatap korang. Walaupun tanpa pelakon heroin dia  Tiz zaqyah yg x dpt datang hari tu sbb dia ada shooting kt luar negara. harap korang puas ati dan jgn jelessss tauu...^_^

~ Ingat, bila berkawan tu biarlh ikhlas dn jujur naaa...jgn jdi manusia munafiq...Kalau Allah benci, orang lain lagi lah kan. kalau ada salah dn silap dr sy hrp dimaafkn...tq all!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.