9 Oct 2013

Reunion - Sekolah ss 16 shah alam 2012


Ikutkan aku ni bkn lah student yang dkenali sgt masa sekolah. Tapi mungkin sikap aku yang peramah dan happy go lucky. Buatkn aku ada ramai kawan2 yang satu kepala dgn aku. Iyalah, aku ni nampak jer lembut tapi mcm ala2 tomboy gak. harap kan rambut jer panjang. Kasarnya mengalahkan budak laki2..tapi tak lah smpai tahap kurang ajar tu. Habis semua kwn2 jadi mangsa usikkan aku. termasuklah budak2 llaki pun aku buli. Namun yang aku hairan..walaupun aku camtu ramai jugak yang minat kt aku..hehe...oklah,yang selebihnya biarlah mereka yg mgenali aku  menilainya, kang kalau aku puji diri sndiri nnti ada yang trmuntah hijau pulak...hehe...
Bila dah jumpa nih..mcm2 lah keluar citer tentang diri masing2. Malu jugak aku nak dengar pengakuan dari budak2 lelaki yg sekarang dh jadi bapak budak ^_^  tentang aku, masa ni lah tersingkap satu persatu rahsia dulu2. Dari mulut-mulut nakal, aku dh tahu sape yang syok kat aku selama ni..adalh 2-3 orng..ooppp..kita stop kat situ yekk..kang ada yang mkn ati, kisah lama beb jgn diungkit2, bahaye! hehe..bak kata orang lama2..dulu lain sekarang dh lain ^_^
Dengan kawan2 perempuan lak tak yah ckp lah..dulu aku yg usik dorang, sekarang aku lak kena usik dengan dorang. mentang2 lah badan dorang mentain jer lagi..hehe..yalah dorang dulu tgok aku kurus mlidi tapi sekarang dh jadi buluh bentong. Kata dorang lagi  cuma muka aku jer nampak sama...tetap cute mcm dulu2 gakk...adoii..*cepat2 nk cari tempat sembunyi...malu kena puji :P
Dalam pertemuan yang selama 4-5 jam tu, Ada kisah lucu serta sedih dpt kami kongsikn bersama. Yang pasti prkara berlalu tidak akan kembali lagi. Begitu  indahnya alam persekolahan.,kalaulh masa boleh diputarkan kembali..aku ingin jadi pelajar lagi. Kepada adik2 yg masih belajar..hargailah saat2 itu, ok!
Terima kasih pada kawan-kawan yng sudi buat reunion nih..tanpa dorang aku tak tahu pkembangan rakan2 yg lain. Ini perjumpaan kali ketiga yang dapat aku hadir dibuat di tepi tasik S.Alam. Pertama reunion dulu buat dekat area subang jaya, pada tahun 2000 tak silap aku. Nanti kalau aku rajin..aku snap gambar yg dulu2 tu iya..in sya Allah. Masa pertemuan pertama dulu. Menitis jugak airmata aku. bila dapat tatap wajah2 mereka. Rasa seronok tapi dlm masa yg sama terasa sayu bila dapat tahu..budak2 yg nakal mjadi baik, tapi budak yg baik pula bila abis sekolah ada mjadi liar. aku tahu, Ini mungkin ujian untuk mereka. Dan ada juga kwn2 kami yg telah mninggal dunia. Al- fatihah buat yg telah pergi..
Reunion yang kedua pula di Hotel Holiday inn S.Alam tapi aku tak pasti tahunnya. Aku x dapat pergi sebab kena kerja. Gembira juga aku bila dapat kwn2 yang aktif dn bsungguh dlm menjayakan reunion ini. Dengan siap ade tema2 nya lagi. Aku cuma follow jer..kalau djemput aku pasti join, jikalau tak de aral melintang...^_^
Doa kan, moga tali persahabatan  kami ini akan tetap kekal buat selama-lamanya..in sya Allah.

bersama rakan baik alang suria..kwn yg sll aku usik..hehe..

lan and the geng..

angah rockers..tu lah kwn yg sll ajak aku gi tengok konsert rock..hehe.. tapi skrng dia dh btudung, ayu tuu...
masa kt sekolah kemain pendiam jer dia..bila dh tua2 ni , amboii mulut duk mgutuk aku jer hri tu..tuu lh yg pakai baju kotak2 tu..hehe..tapi kami mmg happy sgt hari tu..
ni antara gelagat yg smpat aku rakam. lihat lah muka2 yg telah bgelar  ibu2 dn bapak2 yg tetap mentain meskipun dh nak mcecah ke angka 4'...kalau anak2 kami tengok mesti gelak tguling2..adoii...nasib baik x de karok, kalau ado..sure sampai pagi...oppp...trlebih sudah! ^_^

kalau nk jdi cantik mcm sy..kena solat selalu..itu kot yg dipesan alang....
meeting projek juta2 ker tu...
gaya bebas.......peaceee all...........^_^
Meriah betul reunion hari tu..rasa mcm tak nk balik lagi, tapi bila ingatkn tanggungjawap yg ada dirumah kena lah balik juga ^_^. Alhamdulilah..segalanya bjalan dgn lancar...jika pnjang umo nnti kita jumpa lagi....in sya Allah..


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.