1 Jan 2013

Langkah Pertama Sebagai Anak Seni



Gambar2 ini sebenarnya dah lama aku simpan. tapi malu nak letakkan dlm blog sendiri...sebab aku x s'glamor seperti orng lain..maklumlah duk belakang tabir jer..hehe, kalau boleh nk buat koleksi sndiri jer tak mo lah tayang2 kt orang lain. tetapi sebagai anak seni yang baru dilahirkan aku terpaksalah tontonkan kpd peminat2 aku..hehe..ada peminat ker aku nih...ahaks! malu plak rasanya..hehe..ikutkan memang aku ni didlm ketegori manusia yg pemalu tramat! jdi skrang tpaksalah aku buangkn perasaan malu tu demi kerjaya yg baru aku pikul ni..harap kawan2 dpt berikan sokongan pada aku..klu salah tolong tegurkan bkn mgutuk dibelakang tau..hehe..lepas tegur tu, tunjuk2kanlah cara2nya..bkn setakat cakap jer ya...^_^

kata seorang adik kepada aku,
biasa la.. pengalaman pertama dalam dunia Muzik2 nih.. mcm2 agenda lagi yang akan di lalui.. jadi kan ini sabagai satau pengajaran yg berguna di masa akan datang ye ^^

kata hatiku,
akan aku ambil pengalaman ini menjadi satu kekuatan ke dalam diri sendiri..

kata seorang abang kepada aku,
Jangan Terlalu percaya pada dunia...
Walau jua pada diri sendiri...
Kerna kepercayaan itu adalah satu sendiwara Hidup...

Ayawan Musafir Singgah Ams

kata hatiku,
"benar jgn percaya apa pun yg ada didunia..tpi bukankah Allah yg mciptakan semuanya, bagaimana kita untuk mnidakkan ciptaanNya. salahkah klu kita mbuang sifat salahsangka dn mghulurkan rasa keikhlasan ssama insan. namun jika diambil kesempatan juga bgi yg mmentingkan diri sndiri..apalah yg mampu kita lakukan. hanya Allah lah yg brhak mghukum. inilah pengalamn aku sbagai anak seni yg mula mengaturkan langkah yg ptama..btatih dan mgharapkan seseorng sudi memegang tangan ini utk aku belajar brjalan..meskipun trpaksa jatuh bkali2..aku akan tetap mcuba!"

Kata seorang kakak kepada aku,
tp x pe la bella... bella boleh teruskan... dah lama akak x jumpa penulis lagu jiwang sebaik mama juwie.. tgkap leleh oooooo..

kata hatiku,
aku perlukan seorang untuk menegur dan menghargai karyaku, jika aku tersilap dan bukan hak mereka untuk menghina sesuka hati mereka, kerna dalam hidup ini tidak ada manusia yg sempurna kecuali DIA maha pencipta terhebat. DIA yg melahirkan anugerah(kemahiran) kepada hamba-hambaNya. sebagai apa yang diminta kepadaNya. baik atau jahat..dosa mahupun pahala semuanya pasti ditunaikan. Sesungguhnya DIA maha ADIL kerana itu adanya  syurga dan neraka. pilihlah yg mana satu kita inginkan..

Terima kasih kepada semua sahabat yang sudi mengikuti karya saya. Moga Allah memberikan ilham buat saya utk terus brkarya. Dan saya doakan semoga Allah membalas jasa baik kalian..TQ Allah.

 ali mamak
uncle hail amir.. 
Bersama penyanyi legend Salwa Abdul Rahman, Liena Hangat, Chef Liza dan rakan-rakan di Restoran Ayam Bakar PJ sewaktu meraikan majlis anak-anak yatim bersama krew SuaraFM. Ramai lagi pelakon dan penyanyi yang turut hadir. tapi x sempat nak brgambar dgn mereka..^_^ seperti dato dj dave, aryati tasrip,  sbb sibuk dgn tugas sebagai Amcee...hehe..
 


Terima kasih buat sahabat2 yg memahami...u all the best! ^_^ semoga sukses selalu all!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.