5 Jan 2013

Aku Rindukan Rahmat'Mu

Aku rindukan rahmat'Mu 

Sudah terlalu jauh aku pergi
namun belum jua aku temui
apa sebenarnya yang aku cari
sehingga fikiranku buntu lagi


umur ini makin meningkat
namun amalku tidak bertingkat
jika dikira dan dihitung 
mungkin tidak sampai setahun
selebihnya mungkinkah sia-sia

aku bandingkan diri dengan mereka
aku kira mereka juga seperti aku
banyak bercakap dari melakukan
entah ikhlas entahkan palsu
bukan ku menuduh tapi nyatanya
quran ku lihat hanya menjadi perhiasan
hendak dipegang jauh sekali
dibaca...aku tidak tahu!

kata-kata dari sang ulama
bagaikan hempedu bagi yang jahil
ditelan tidak sanggup
diludah tetap terasa pahitnya
tali benang dilihat sangat rapuh
tapi jika dililit dijari pasti terhenti
darah yang mengalir

berjaya di dunia tidak bererti
akan bahagia di akhirat
semua benda yang dimiliki ini
adalah bukan milik mutlak kita
hanya amalan yang baik
menjadi pelindung diri sendiri

c/o ya 'Allah ya 'Rahhim..
aku mula rindukan rahmat'Mu
mengharapkan keredhaan'Mu
untuk mengecapi sebuah kehidupan
dibawah limpahan kasih sayang'Mu...

Lirik: Isabella ali 2012

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.