17 Jan 2013

Kek Ombak Rindu

Kek kedua  hasil dari air tangan sendiri..selagi ada bahan2nya aku bikin sahaja...hehe..
yang penting harus berani mcuba. biar tsilap x mengapa kerana kesalahan akan membaiki kesedapan..itu gunanya belajar dan amal...belajar tpi klu x amal mcmana nak tahu kemampuan diri sendiri kan..^_^


Buat masa ni, byk perhiasan yg belum aku beli, dan aku nk jdikn gmbr aku 1 trendmax bagi kek sndiri biarlah hiasannya sama. sekurang2 dpt myakinkn orang yg ini adalh hasil kerja aku sndiri..hehe..*ada rezeki aku akan cantikkn lagi kek2 yg aku buat ni tpi buat masa ni..bsabar lh dulu ya..hehe..yg penting sedapppp...

"Kek Ombak Rindu"

2 biji telur
1 cwn gula kastor
2 cwn tepung gandum*d'ayak
1/2 cwn air
70 gram mentega*cairkan
3/4 soda
1/2 baking powder
2 titisan perisa vanila
perwarna

Cara2nya: Gaul telur dgn gula sebati, masukkn tepung , baking powder, soda selang seli bsama air, perisa vanila, mentega dan asingkan mnjadi 3 adunan tadi sama rata kemudian bubuh warna. dan kukus selama 30 minit.





No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.