3 Jun 2014

'Selamat Hari Guru' buat semua yang bergelar cikgu!

Selamat Hari Guru buat semua guru-guru yg brgelar cikgu. Tanpa cikgu mungkin aku tidak pandai sampai sekarang. pandai kerr...hehe.., Bila dah dewasa ini baru aku sedari jasa seorang guru amat besar. Sanggup berkorban masa dan tenaga untuk anak muridnya. Belum lagi tekanan dari orang atasan. Melayan kerenah pelajar dan ibubapa lagi. Terlalu banyak jika hendak dikatakan. Kesabaran seorang cikgu dalam memikul tanggungjawap amat diperlukan. Dan kalau boleh diulang kembali zaman itu. Aku ingin meminta cikgu2 yang mengajar aku menulis kata2 azimatnya di autograf aku. Agar aku boleh kenang kembali wajah mereka. Tapi semua itu pasti tidak mungkin berlaku. Dan mana mungkin aku dapat mengingati nama2 mereka setelah hampir 20 tahun aku meninggalkan zaman persekolahanku. Aku hanya mampu mengucapkan jutaan terima kasih dari kejauhan. Moga mereka bahagia dan dirahmati Allah selalu.

Terima Kasih buat Cikgu-cikgu d'
- Sek  Keb SS 17 Shah Alam Selangor
  *Cikgu Mahayun(Muzik)
- Sek  Keb Ulu Beranang Negeri Sembilan
- Sek Men Kuala Besut Terengganu
   *Cikgu Sattar(lukisan),Cikgu Ariffin(Ptukangn)
- Sek Men SS 16 Shah Alam Selangor

Banyak kenangan pahit manis yang tersimpan dihati. Namun kenangan itulah pengubat kerinduan aku pada cikgu dan rakan-rakan juga.Pada aku, guru yang paling kejam..adalah pengalaman! jika  terjadi aku tidak akan ulangi kesilapan untuk kali kedua. Dan hingga kini aku masih lagi belajar. Cikgu aku sekarang dunia, manusia, haiwan dan tumbuh2an. Aku tidak akan pernah jemu untuk belajar..maka ajarlah aku perkara yang baik2 agar aku dapat mberi yang tbaik juga. ^_^ yang jahat dah tentu cikgunya syaitan. Syaitan tempatnya dneraka..aku tak nak ke neraka..kau nak..? * berjaya ddunia belum tentu bjaya diakhirat..kalau belajar tapi x beramal.

Saya telah maafkan segala perbuatan cikgu pada saya dan maafkanlah saya jika saya menyusahkan
cikgu dulu..
Al Fatihah buat cikgu yg telah meninggal dunia..
Jasamu tetap kukenang..

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.