12 Feb 2012

Aku @ Fesbuk


Aku@fesbuk 1


dah setahun aku ada fesbuk
dulu aku ingat fesbuk best 
bak kata orang macam macam ada
itu juga lah kata dari kawan  aku
ya lah semua ada fesbuk
tak kan aku tak de pulak
bila sembang duk sebut selalu
aku juga yang duk keliru
tertanya tanya best sangat ke benda tu
memang mula mula main tu teruja gak 
semua saudara mara yang ada fesbuk
aku add menjadi sahabat
biar dia orang tahu aku pun ada lah
dengan kawan kawan yang kenal
itu sudah semesti nya wajib
bila habis kaum kerabat yang ada
aku mula cari benda yang belum ada
lama lama baru aku tahu
benda alah ni lah yang diaorang
duk mengadap dari malam sampai siang
lantak lah apa pun yang korang tayang
aku lihat jer cam tengok wayang
tapi sekarang..
rutin hidup aku dah lari lintang pukang
dateline suka suka aku tendang
bila boss bising aku mula naik pusing
cuma aku nak tanya kat korang
aku ingat nak blah je sekarang
dari dunia fesbuk yang penuh temberang
tapi  dalam hati mula ada rasa sayang
pada dia yang berada di seberang
pada dia yang duk berjiwang
pada dia yang datang bertandang
eh! banyaknya yang aku sayang
tapi semua itu seperti bayang bayang
kehadirannya hanya seketika lalu hilang..

yang benar,
~isabella ali 2011 ^_~

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.