13 Feb 2012

Pelayar senja

Pelayar senja

tika senja yang  berlabuh
telah membawa aku ke sini
warna jingga menikam mata
terasa lelah menahan pancaran
sepoi sepoi angin menampar pipi
lalu ku sapu airmata yang mengalir
kapal di lautan ku lihat kecil
entah kemana arahnya aku tak kisah
kerana hati aku sendiri tak terarah
aku masih  terasa seperti semua
baru terjadi hari ini
walhal sudah hampir 15 tahun
aku menempuhinya
dengan rasa bersyukur
tak terucap lagi untuk ku nyatakan
bertapa aku bertuah
di antara yang ada di bumi ini
di beri peluang untuk hidup lagi
menikmati kenikmatan
yang telah tertulis olehNya
buat mahluk perbumi ciptaanNya
aku yakin pelayaran senja ini
masih memerlukan kelasi
yang berhati yakin dan tawakal
akan ku belayar selagi lautan
masih belum kering
dan selagi kapal ku belum
hancur di badai ombak

isabella ali 2012

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.