21 Feb 2012

Cekalku demimu



terasa sakit dan perit
tubuh ku rasakan
tapi rasa sakit lagi mata ini
bila  memandang wajahmu
tanpa senyuman manis
yang dulu menghiasi
kini terlukis hambar
dibibirmu tidak ada lagi
sekuntum bunga penyeri buatku
kau tidak lagi seceria dulu
dimatamu ku lihat
kau seolah kecewa dan kesal

aku cuba cekal demimu
ku lawan sakit yang menyerang
namun kudrat ku semakin lemah
adakala aku kuat
ada ketika aku lemah
tidak berdaya berjuang
aku sendiri semakin hilang
keyakinan diri
tapi demimu aku cuba gigih
kerna ku tidak mahu melihat
wajah mu suram keranaku
dan airmata tak mampu
untuk ku sembunyikan lagi
hiba dan sedih bersatu
dalam nafasku

jangan kau menangis..sayang
andai lemah jiwa mu
aku pasti turut lemah jua
kuatkanlah semangatmu..sayang
terima lah takdir ini
dengan hati yang terbuka
Allah sedang menguji kita
janganlah kau mudah kalah
sedangkan aku masih di sini
temanilah hari-hariku
agar menjadi kenangan
andai aku pergi dulu..


isabella ali 2012

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.