11 Feb 2012

terima kasih kerna mjadi ayahku..

  • Ayah..
    tiba-tiba hati ini terkenangkan dirimu
    entah apa kabar kau disana
    ayah, maaf jika aku kurang
    menjengukmu
    bukan aku tak mahu
    tapi tempat ku
    telah di isi oleh orang lain
    jadi aku serahkan semuanya
    pada dirinya
    semoga dia menjagamu
    dengan sebaik yang mungkin
    ayah, usia mu semakin lanjut
    tubuhnya yg dulu berisi
    kini semakin susut
    tandanya kau semakin lemah
    sesuai dengan umurmu
    yang semakin bertambah
    namun aku tahu
    kau memiliki semangat juang
    yang kuat

    ayah..
    aku bersyukur kerna kau ayahku
    seorang ayah yg sporting dan pyayang
    seorang ayah yg bertanggungjawab
    walaupun tak semua dapat kau pikul
    namun telah kau buktikan
    kasih sayangmu buat kami semua

    ayah..
    kata-kata azimatmu sentiasa
    menjadi pendorong buatku
    sifat terbukaanmu
    membuat aku menjadi jujur
    membuat aku menjadi pemikir
    dalam meniti hari-hari remaja
    hingga kini

    ayah..
    walaupun kita bukan
    dari keturunan insan baik-baik
    (ustaz@ustazah)
    namun contoh yang kau berikan
    melebih yg ada pada mereka
    kau ajari kami
    menjadi insan yg tahu agamanya
    terima kasih ayah,
    kerana meghadiahkan aku
    sepasang telekung sembahyang
    dalam pergaulan
    kau berikan aku kebebasn
    asal saja tahu membawa diri
    tanpa memilih sahabat
    brpangkat atau tidak bukan soalnya
    cantik atau pun tidak hanya dimata
    yang penting di HATI..
    hati mesti baik...itulah pesanmu
    orang baik letak di mana pun
    ia akan tetap disenangi
    dan doa dari orng juga
    akan menentukan perjalanan hidup kita..

    ayah, terima kasih atas semuanya..
    x terhitung jasamu utk kami..
    semoga Allah mgampuni setiap dosa2mu yg lalu...amin.
    *Isabella ali 2012*

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.