12 Feb 2012

Bebaskan aku dari sini

Bebaskan aku dari sini..

untuk sekian kali
aku rasa kosong kembali
tiada secebis naluri
yang bermain di hati
udara aku rasakan hangat
bagai terkepung dalam kotak batu
tercari-cari arah angin
untuk meredakan panas
yang mula menguasai diri
telinga menangkap satu suara
katanya..
"tutup saja lubang ini
di sini macam sampah..busuk!!"
ku bingkas meluru bangun
mencari-cari suara
yang semakin perlahan
dan hilang di telan sepi..
lalu ku peluk tubuh sendiri
tapi terasa seperti ada pasir
dan lumpur terpalit pada tubuh
..rupanya yang kotor itu aku
..yang berbau busuk itu aku
tolong bebaskan aku dari sini
aku tidak mahu terusan
terperangkap di dunia busuk ini...

Lukisan Hati
~isabella ali 2011

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.