26 Feb 2012

Namamu tiada dihatiku

Namamu tiada dihatiku


adakah engkau dapat mengerti
apa yang aku rasakan di saat ini
sudah berulangkali aku jelaskan
kita hanya teman bercanda
hadirku hanya seketika
tiada cinta di hati untukmu
apatah lagi rasa rindu buatmu

aku sanjungi kesetiaan
yang kau lakukan
namun usah mendesak
tentang soal hati padaku
satu rasa yang tak mungkin ada
untuk aku serahkan padamu
walau seringkali kau ungkap
rahsia hati tentang rindumu
tak aku mampu membalasnya

kesabaran dan kejujuranmu
membuat aku keliru
pada saat yang meresahkan
perlukah aku nyatakan
beribu kali hati ini bukan milikmu
sampai bila kau ingin menunggu
sedang masa mudamu semakin singkat
bukalah pintu hatimu untuk insan lain
yang telah tiba di jendela hati
hanya doamu yang ku harapkan
untukku insan yang engkau puja.......


Lukisan Hati,
Isabella ali 2012

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.