14 Feb 2012

Di suatu petang II

Satu petang d sebuah rumah, seorang ibu sedang duduk2 santai menonton tv. kemudian datang si anak
 kepada ibunya. lalu si anak bertanya pada sang ibu..

anak : ibu kenapa kita perlu solat?

ibu : solat itu tanda kita orang islam

anak : kalau saya tak solat ibu

ibu : itu tanda orang kafir, dan tempat orang kafir d neraka jahanam

anak : ibu, betul ke kalau saya tak solat doa saya tak d makburkan

ibu : benar anak ku, walaupun harta segunung tinggi untuk membeli doa pun belum tentu dapat..
sekiranya kamu sendiri tak solat..

anak : solat itu wajib ya ibu

ibu : ya, solat itu adalah perintah dari Allah pada hamba2nya, bila kita solat bereti kita telah
 menunaikan perintahnya

anak : insyaallah ibu, saya tidak akan mninggalkan solat, sebab saya tidak mahu doa saya
 tidak d makburkan oleh Allah

ibu : doa apa yang ingin d doakan oleh kamu anak ku

anak : saya selalu mendoakan agar ibu dan ayah serta keluarga kita d jauhkan dari 
seksaan api neraka...

ibu : allahamdulilah anak ku...

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.