14 Feb 2012

Sedarkah aku

Aku di jadikan dari setitis air mani dari ayahku ke dalam rahim ibu ku. Di dalam rahim ibu, aku mula di bentukkan. dan dalam masa 3 bulan aku telah siap dibentukkan. Ada wajah, ada sepasang kaki dan tangan serta kemaluan. maka jadilah aku bayi yang sempurna di dalam rahim ibuku. Bayangkan di antara sejuta air mani itu aku yang terpilih. Dari tiada aku telah di wujudkan ke dalam rahim ibu ku. Ajaibnya air mani itu telah bertukar sedikit demi sedikit. Darinya telah  tumbuh tulang dan daging. Lalu aku membesar selama 9 bulan dalam kandungan rahim ibuku.
Tidak sedar lagikah aku, tentang keajaiban dari tuhan pada  kewujudan ku ini. Pada permulaannya aku tiada di bumi, lalu Allah kirim kan roh ke dalam jasadku. Maka jadilah aku manusia di bumiNya ini. Agar aku dapat menikmati , menjalani dan mengikut PERINTAH dariNYA. Supaya aku menjadi manusia yang tahu bersyukur dengan setiap pemberianNYA itu. Dan bila telah sampai masanya nanti, aku akan di kembalikan padaNYA yang telah menciptakan aku..
Tidak sedar lagikah aku, sesungguhnya tuhan itu maha wujud, maha besar, maha bijaksana, maha penyayang dan maha pengampun..99 namaMU ya Allah, telah kau nyatakan segala2nya. Tapi mengapa masih ramai  manusia lupa padaMU.
Ya 'Allah, jangan kau jadikan aku seperti mereka yang lupa padaMu. Semoga KAU tetapkan keimanan dan ketakwaan di hatiku. Semoga aku diberi kesihatan yang baik agar aku sentiasa dapat sujud padaMU. Dan aku juga tahu Syurga dan nerakaMU sentiasa menanti..
Aku berharap agar ku di bawah rahmat dan keredhaan dariMU di sepanjang perjalanan hidupku ini..amin..

 "kenikmatan yang manakah yang hendak kamu dustakan dari tuhanmu"

sekadar renungan,
isabella ali 2011

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.